Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLee, Chungmei
InstitutionCivil Rights Project at Harvard University
TitelRacial Segregation and Educational Outcomes in Metropolitan Boston. Metro Boston Equity Initiative. Issue Summary No.6
Quelle(2004), (2 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRacial Segregation; Outcomes of Education; Disadvantaged Schools; Metropolitan Areas; Minority Groups; Poverty Programs; Public Policy; Achievement Gap; Social Justice; Equal Education; Massachusetts
AbstractThis report takes a look at the issues concerning racial segregation and educational outcomes in Metropolitan Boston. Despite the fact that metro Boston is overwhelmingly white, its public schools are highly segregated by race and language. Segregated minority schools in metro Boston are profoundly unequal, with high poverty levels, with lower shares of certified teachers, lower test scores, and lower high school completion rates. High segregation levels across metro Boston schools stem from decades of white flight to the suburbs, significant levels of residential segregation, and a highly fragmented system of school districts across the region. While segregation in the late 1960s was still largely an urban issue, it is now, increasingly, a metropolitan one. Policymakers should recognize and support existing policies that promote both intra- and inter-district school diversity. [For the executive summary, see ED489182.] (ERIC).
AnmerkungenCivil Rights Project at Harvard University. 124 Mount Auburn Street 500 North, Cambridge, MA 02138. Tel: 617-496-6367; Fax: 617-495-5210; e-mail: crp@gse.harvard.edu; Web site: http://www.civilrightsproject.ucla.edu/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: