Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSmith, Pamela
InstitutionJohn F. Kennedy Center for the Performing Arts, Washington, DC.
TitelFantasy: A Study of C.S. Lewis's "The Lion, the Witch, and the Wardrobe." ArtsEdge Curricula, Lessons and Activities.
Quelle(2002), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adolescent Literature; Characterization; Class Activities; Classroom Techniques; Fantasy; Grade 7; Grade 8; Language Arts; Learning Activities; Lesson Plans; Literary Devices; Middle Schools; Student Educational Objectives; Teacher Developed Materials
AbstractThis fantasy unit focuses on C. S. Lewis's "The Lion, the Witch and the Wardrobe." Through the unit's 17 lessons (which correspond to the book's 17 chapters), students will read and analyze the text, using the literary elements of characterization, setting, plot, theme, character, climax, and resolution. The unit offers an overview; suggests length and grade level; lists subjects and subtopics; cites dimensions of learning and intelligences being addressed; notes equipment and materials needed; addresses National Standards for Arts Education and other standards; and lists teacher resources. It also presents instructional objectives and strategies; offers a warm-up instructional plan; and suggests assessment and extension activities. It then provides a detailed, step-by-step (i.e., chapter-by-chapter) instructional plan. Attached are an outline of literary elements and questions for "quality thinking." (NKA)
AnmerkungenFor full text: http://artsedge.kennedy-center.org/teaching_materials/curricula/curricula.cfm?subject_id=LNA.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: