Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLindenskov, Lena; Hansen, Eigil Peter
TitelTwo Dilemmas in Communicating Mathematics in Adult Basic Courses: "How To Support Pre-Knowledge of Adult Learners" and "How To Support Democratic Classroom Decisions."
Quelle(2000), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Education; Adult Programs; Classroom Environment; Cognitive Processes; Learning Processes; Mathematics Instruction; Student Attitudes
AbstractThis study explores how adults' perspectives, intentions, blockages, resistance, and fascinations are reconstructed during a mathematics course in adult basic education. These aspects are discussed as important building blocks for developing theory in adult educational research. Adult mathematics education was compared in different institutional settings--adult basic education, adult vocational training, and informal general education. Results showed two dilemmas faced by educational planners and teachers in adult basic mathematics: (1) how to meet the adult learner's already established conceptions and procedures; and (2) how to support democratic classroom decisions. (KHR)
AnmerkungenPeppercorn Books, P.O. Box 693, Snow Camp, NC 27349.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: