Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHertling, Elizabeth
InstitutionNational Association of Elementary School Principals, Alexandria, VA.; ERIC Clearinghouse on Educational Management, Eugene, OR.
TitelComprehensive School Reform.
Quelle16 (2000) 2, (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Role; Educational Assessment; Educational Change; Educational Improvement; Educational Innovation; Elementary Secondary Education; Excellence in Education; Outcomes of Education
AbstractThis issue reviews publications that provide school leaders with guidance in determining how to choose and implement the schoolwide program that is best for their school. American Institutes for Research's "An Educator's Guide to Schoolwide Reform" provides educators with comprehensive profiles and evaluations of 24 of the leading schoolwide programs. Educational Research Service's "Comprehensive Models for School Improvement: Finding the Right Match and Making It Work" offers a valuable resource manual that explains the hows and whys of comprehensive school reform. Thomas K. Glennan's "New American Schools After Six Years" chronicles the successes and failures of the New American Schools after 6 years of implementing schoolwide reform. Policy Study Associates'"Implementing Schoolwide Programs: Volume I, An Idea Book on Planning" outlines the planning process for administrators considering implementing whole-school reform. Eugene C. Schaffer's "Impediments to Reform: An Analysis of Destabilizing Issues in Ten Promising Programs" explores the top 10 impediments to any successful reform effort. (DFR)
AnmerkungenNational Association of Elementary School Principals, 1615 Duke Street, Alexandria, VA 22314-3483 ($2.50 prepaid; quantity discounts).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: