Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Forum for Global Education, New York, NY.
TitelLatin America in a Contemporary Context. Grade Level: 9-12.
Quelle(1998), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Area Studies; Developing Nations; Foreign Countries; Futures (of Society); High Schools; Latin Americans; Political Issues; Social Problems; Social Studies; Mexico; South America
AbstractLatin America's rapid change in recent years has prompted the American Forum for Global Education to take a closer look at this important and dynamic region. This booklet summarizes how Latin America should be viewed in today's global world and highlights strategies for teaching these ideas. The booklet consists of the following four sections. The first section, "Latin America at Century's End: From Grassroots to Globalization" (Christopher Mitchell), is an overview of the political and social realities of the South American continent. The second section, "Teaching Latin America's Past: Maya Culture, The Art of Storytelling" (John Beirhos, Ed.), offers stories and fables from the Mayan culture. The next section, "Teaching Latin America's Present Using Personal Narratives", presents personal narratives translated from Spanish and Portuguese. Both these sections provide lesson plans and student activities. The final section, "Teaching Latin America's Future", considers Mexico's future and presents values and opinions on how Mexico should proceed into the 21st century. For an assignment, students are asked to create a "Future" that reflects their own beliefs and opinions. (BT)
AnmerkungenThe American Forum for Global Education, 120 Wall Street, Suite 2600, New York, NY 10005; web site: (http://www.globaled.org/curriculum/taf-area.html)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: