Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBalantic, Jeannette
TitelConverging Cultures: A Fusion of Spanish and Indigenous Artistic Traditions. Fulbright-Hays Summer Seminars Abroad, 1999 (Mexico).
Quelle(1999), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; American Indian Culture; Area Studies; Cultural Activities; Cultural Context; Fine Arts; Foreign Countries; High Schools; Indigenous Populations; Latin American Culture; Latin American History; Religion; Mexico; Spain
AbstractA rich artistic tradition developed in Mexico hundreds of years prior to the arrival of the Spanish. The indigenous people of Mexico created beautiful works of art that reflected their religious beliefs. Then the Spanish Conquest and colonization during the 1500s introduced Spanish beliefs and traditions to the region. This curriculum unit explores the new artistic traditions that evolved with the convergence of cultures as reflected in art, architecture, music, cuisine, and many aspects of daily "Mestizo" life today. The lessons can be taught as a single unit, or sections can be used when teaching the history of Mexico in a chronological manner. Lessons in the unit rely on the use of photographs and postcards that have been made into color overhead transparencies, as well as slides. The unit lists four goals for students to achieve and suggests class activities and the format for questioning students about the material can vary from day to day. Geared for students in grades 9 or 10, the unit begins with the pre-Columbian period, proceeds through the colonial period, and concludes with 20th century art. Contains extensive illustrations. (BT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: