Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionCongress of the U.S., Washington, DC. House Committee on Resources.
TitelHistorically Black Colleges and Universities Historic Building Restoration and Preservation Act. Report of the House Committee on Resources To Accompany H.R. 1179. House of Representatives, 104th Congress, Second Session.
Quelle(1996), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRecht; Black Colleges; College Buildings; Educational Facilities; Facility Improvement; Federal Aid; Federal Legislation; Higher Education; Preservation; Public Policy; Universities
AbstractThis report of the Committee on Resources recommends House of Representatives approval of (H.R. 1179), the Historically Black Colleges and Universities Historic Building Restoration and Preservation Act, as amended, to ensure the preservation of buildings eligible for funding under the Historic Preservation Act on the campuses of historically black colleges and universities. A total of $29 million is authorized, of which $22.9 million is earmarked in various amounts for grants to the following 12 institutions: Fisk University and Knoxville College in Tennessee; Miles College, Talladega College, Selma University, Stillman College, and Concordia College in Alabama; Allen University, Claflin College, and Voorhees College in South Carolina; and Rust College and Tougaloos University in Mississippi. The report outlines the background and need for the legislation, lists prior Committee actions, provides a section-by-section analysis of the bill, addresses cost and compliance matters, and includes an inflationary impact statement. A communication from the Congressional Budget Office estimates the budgetary implications of the bill. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: