Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDorsch, Nina G.
TitelConflict and Collegiality: A Dialectic of Community-Building in an Interdisciplinary Teaching Team's First Year.
Quelle(1996), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; English; Grade 9; Group Dynamics; High Schools; Inclusive Schools; Integrated Curriculum; Interdisciplinary Approach; Interpersonal Relationship; Learning Disabilities; Physical Sciences; Regular and Special Education Relationship; Teacher Collaboration; Team Teaching; Teamwork; Thematic Approach; World History
AbstractThis paper is based on a reexamination of data from implementation in 1993-94 of the "Connections" program, a voluntary interdisciplinary program option for ninth-grade students in Cedar City (Ohio). Data gathered from the four teachers (representing English, Physical Science, World History, and Learning Disabilities) and 80 students (including 10 with learning disabilities) included observations of classes and meetings, teacher interviews, and implementation documents. Anecdotes of triumphs and crises the teachers experienced are shared, as are details of the evolving interpersonal and interprofessional dynamics between teachers attempting to transcend their traditional curricular isolation. The experiences of the Connections teachers are compared with existing literature on what can be done to facilitate such team bonding and cooperation, including how conflict can be used to highlight important issues that might otherwise go unaddressed. (Contains 13 references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: