Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNebraska State Dept. of Education, Lincoln.
TitelBusiness Education Framework for Nebraska Schools. Kindergarten through Grade Twelve.
Quelle(1994), (88 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Business Education; Competence; Competency Based Education; Educational Improvement; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Futures (of Society); Integrated Curriculum; State Curriculum Guides; State Standards; Nebraska
AbstractThis document contains the Nebraska Curriculum Framework for K-12 business education. The framework provides essential strategies for designing curriculum, instructional programs, and best practices necessary for effective teaching and learning. The business education framework was designed to be used by schools in examining current curriculum, determining important revisions, and considering the implementation of national standards such as those being developed by the National Business Education Association. The document contains the following components: (1) overview--purpose and definition of a curriculum framework; essential elements for quality programs; planning for business education in Nebraska, the business education strategic plan (four phases); a format for performance standards, with examples; and a business education framework model; (2) performance standards for enhancing curriculum integration K-12; (3) essential skills and concepts and performance standards; (4) business administration performance standards; (5) information technology performance standards; (6) assessment; and (7) base components. Four appendixes profile two tech prep implementation models and a high performance learning model and list 22 references. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: