Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This booklet is part of a series of units designed to help students take and defend a position on public issues. By looking at how decisions were made in the past, students can see that history did not have to happen just the way it did. By looking at how conflicts were resolved in other times and places, students can clarify their positions on how they ought to be resolved here and now. By 1775, the American colonists and the British could no longer find common answers to basic questions about government. The result was the American Revolution. This unit deals with the critical issues relating to those questions. They include: (1) What is a proper government and where does its power originate? (2) When should governmental authority be challenged? (3) In what ways should people, as groups or individuals, be able to express themselves to constituted authority? Is violence ever the "right" course? In this unit students face these problems as open ended questions. The historical portion of the booklet is divided into four sections. The first section summarizes the events leading up to the revolution, especially the Stamp Act. The second section examines the views that colonists held on the conflict. Both the patriot and loyalist views are explored. The third section offers accounts of the war from participants on both sides. The words of soldiers, poets, ministers, and revolutionaries are included. The fourth historical section discusses analogy cases. Events in Selma, Alabama in 1965 are compared to the events of the revolution. In the accompanying teacher's guide primary source documents and secondary sources are used to acquaint students with how these questions manifested themselves in the period leading up the the American Revolution. Special attention is given to the choice individuals faced, whether to remain loyal to a government that violated the values for which they believed it stood or to support violent protest against that government. Students and teachers can choose among several contemporary cases for analysis and comparison. Addressing the question of when authority should be challenged requires students to define authority. This definitional issue is emphasized throughout the unit. In examining whether violence is ever justified, students consider such criteria as the severity of the grievances being protested. Each section in the guide suggests activities and teaching methods. An 8-item bibliography and handouts are included. (DK)
Anmerkungen
Social Science Education Consortium Publications, 3300 Mitchell Lane, Suite 240, Broadway, Boulder, CO 80301-2296.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
0-89994-331-4
Giese, James R.; Glade, Mary Elizabeth: American Revolution: Crisis of Law and Change. Public Issues Series. 1988.
eric_ed377087
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)