Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShand, Michael A.
InstitutionCenter for the Study of Reading, Urbana, IL.
TitelAn Annotated Bibliography of Vocabulary-Related Work Produced by the Johnson O'Connor Research Foundation. Technical Report No. 605.
Quelle(1994), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Annotated Bibliographies; Higher Education; Occupational Tests; Personnel Evaluation; Resource Materials; Vocabulary Development; Vocabulary Skills; Vocational Aptitude
AbstractThis 96-item annotated bibliography presents annotations of all vocabulary-related work produced by the Johnson O'Connor Resource Foundation since its establishment in 1927. The bibliography also contains source listings for topics other than vocabulary. The bibliography begins with a discussion of Johnson O'Connor (director of electrical engineering research for General Electric in the 1920s) and the research foundation he established to continue his work on the relationship of vocabulary and occupational success. The books, journal articles, and technical reports in the bibliography were published between 1928 and 1990. Contains 14 references and a figure illustrating word difficulty. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: