Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHadge, Carolyn
InstitutionRutgers, The State Univ., New Brunswick, NJ. Center of Alcohol Studies.
TitelAssessing Adolescent Treatment Programs.
Quelle(1991), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdolescents; Alcohol Abuse; Ancillary School Services; Costs; Counseling Effectiveness; Drug Abuse; Family School Relationship; Residential Care; Residential Programs; School Counseling; School Counselors; Secondary Education; Student School Relationship
AbstractResidential treatment for alcohol/drug abuse may be a significant event in an adolescent's life. School counselors may further the experience by developing familiarity with available treatment programs. Having all available options at hand, a client or family can make a choice, thereby gaining an investment in the treatment decision. In order to help counselors guide families seeking information about residential treatment programs, this fact sheet lists questions to consider in several areas. Cost, Program Goals, Staff Credentials, Program Components, Aftercare, School-Related Education, Service Agreements, Relapse Programs, and Program Location are the sections covered. (MSF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: