Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStager, Mary; Fullan, Michael G.
TitelTeacher Purpose and Educational Change: Moving toward a Broader Agenda.
Quelle(1992), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEqual Education; Foreign Countries; Program Implementation; School Restructuring; Secondary Education; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness; Teacher Influence; Teacher Role; Track System (Education); Canada
AbstractFindings of a case study that examined teacher perceptions of the implementation of a destreaming program, the "Transition Years," in a secondary school in Ontario (Canada) are presented in this paper. Interviews were conducted with the principal, vice principal, and 11 teachers in the school, which was engaged in restructuring its middle grades. Findings indicate that most teachers supported the program, although for various reasons. Program outcomes were influenced by several factors--the social context, leadership and expertise, moral purpose, and change agentry. A new concept of the teacher's role is proposed, which links moral purpose and change agentry for affecting real social change. (Contains 12 references.) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: