Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilson, Brent; Cole, Peggy
TitelA Critical Review of Elaboration Theory.
Quelle(1992), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Psychology; Course Content; Course Organization; Epistemology; Instructional Design; Learning Theories; Literature Reviews; Models; Psychological Studies; Sequential Approach; Sequential Learning
AbstractThis paper offers a critique of elaboration theory (ET) based on recent cognitive research and offers suggestions for updating the model to reflect new knowledge. It begins by summarizing the basic strategies of this model for sequencing and organizing courses of instruction: (1) organizing structure; (2) simple-to-complex sequence; (3) sequencing guidelines; (4) summarizers; (5) synthesizers; (6) analogies; (7) cognitive strategy activators; and (8) learner control. It then discusses the notion of content structure and its epistemological assumptions, including the basic idea of content structure, how content is structured, content structure as organizing structure, and ill-structured domains. Discussions of sequencing issues address microworld design, functional context training, cognitive apprenticeships, cascaded problem sets, middle-out sequencing, sequencing for conceptual change, and internal reflection-in-action processes. Making content structure explicit is also discussed. The paper concludes with four recommendations: (1) deproceduralize the theory; (2) remove unnecessary design constraints; (3) base organization and sequencing decisions on learners' understandings as well as the logic of the subject matter; and (4) assume a more constructivist stance toward content structure and sequencing strategy. (89 references) (BBM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: