Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlack, Carolyn Bicknell; Crawley, Frank E.
TitelStudent and Parental Message Effects on Urban Hispanic-American Students' Intention To Enroll in High School Chemistry.
Quelle(1991), (27 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChemistry; Elective Courses; Enrollment Influences; High Schools; Hispanic American Students; Minority Groups; Parent Student Relationship; Science Education; Secondary School Science; Urban Youth
AbstractThis research examined the effects of belief-based messages on the intentions of ninth and tenth grade, Hispanic-American students to enroll in their first elective science course at the pre-college level, chemistry. The design of the study was guided by the theory of planned behavior (Ajzen, 1989) and the Elaboration Likelihood Model of persuasion (Petty & Cacioppo, 1986). Using a posttest, control-group design, messages containing students' salient beliefs about chemistry enrollment were presented to two experimental groups: (1) students and their parents/guardians; and (2) students only. Results revealed no differences in outcomes between the "student-only" message and control groups. On the other hand, students in the "student and parent/guardian" message group surpassed"control" group students on: (1) behavioral intention (p = .0095); (2) subjective norm (p = .0012); and (3) perceived behavioral control (p = .0263) The relative contributions of the three model variables to the prediction of Hispanic-American students' intention to enroll in chemistry also are reported. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: