Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDixon, Roslin Williams
TitelEpstein's Brain Growth Theory as Related to Cognitive Level Matching.
Quelle(1986), (11 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBrain; Child Development; Cognitive Development; Curriculum Development; Intellectual Development; Intermediate Grades; Junior High Schools; Learning Processes
AbstractThis paper examines the theories of Herman T. Epstein, who has suggested that there may be a correlation between Piaget's stages of intellectual development and the brain growth stages. Epstein's research has indicated that the human brain grows in spurts rather than in simple linear increments across time. Of special significance to educators is the period in a child's development between the ages of 12 and 14. It is hypothesized that these middle school years correspond with a plateau of brain growth during which it is more difficult to initiate novel intellectual information. This period, when the child is developing new and different roles with the same and opposite sex, should be a time of consolidating and reviewing information and developing thinking skills, rather than introducing new concepts. Implications for curriculum development and teacher training are briefly discussed. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: