Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPianta, Robert C.; Nimetz, Sheri L.
TitelThe Student-Teacher Relationship Scale: Results of a Pilot Study.
Quelle(1989), (27 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterFactor Structure; Kindergarten Children; Parent Attitudes; Primary Education; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Test Reliability; Test Validity; Student Teacher Relationship Scale
AbstractThis study reports the results of a pilot study of the relationship between teachers and students. The study used a newly developed measure: The Student-Teacher Relationship Scale (STRS). In a sample of 72 kindergarten children, the STRS was found to have three factors: Secure, Change, and Insecure. The total scale and the subscales based on these factors all had alpha reliabilities exceeding .60. There were no gender differences on the STRS total or subscale scores. Support was found for convergent and discriminant validity of the STRS total and subscale scores. The STRS Secure score correlated significantly higher with parental reports of child competence than with a teacher report of classroom competence. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: