Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeldin, Clement A.; Calabrese, Raymond L.
TitelBarriers to Administration as Perceived by Undergraduate Female Education Majors.
Quelle(1987), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Administrators; Boards of Education; Equal Opportunities (Jobs); Females; Higher Education; Personnel Selection; School Administration; Sex Bias; Sex Fairness; Sex Stereotypes; Undergraduate Students
AbstractCauses for the low representation of females in school administrative positions are considered in this study, which focused specifically on two areas: the frustration and acceptance factors. The frustration factor relates to the sense of futility felt when applying for an administrative position. The acceptance factor relates to those females who have accepted the societal stereotype that they are not worthy of administration positions. After establishing a hypothesis, a questionnaire was given to 71 undergraduate education female students from a large Northeastern university. Results indicate that the frustration and acceptance factors play a major role in deterring females from applying for school administration roles. The reluctance to consider an administration career is related to their perception that hiring practices are biased and school boards structure their hiring practices to secure male administrators. Appended are 12 references. (SI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: