Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSuydam, Marilyn N.
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelResearch on Instruction in Elementary School Mathematics: A Letter to Teachers. ERIC/SMEAC Mathematics Information Bulletin No. 3, 1987.
Quelle(1987), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Research; Educational Technology; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Elementary School Teachers; Low Achievement; Mathematics Achievement; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Problem Solving; Teacher Effectiveness; Time on Task
AbstractThis "letter to teachers" suggests reasons teachers should be interested in research findings. Research findings in several areas are summarized and interpreted so that they are useful to teachers of elementary school mathematics. Among the areas that are highlighted are: (1) time allocation; (2) low achievement; (3) active teaching; (4) use of materials; (5) calculating and computing; (6) broadening the curriculum; (7) communicating about mathematics; (8) using what children know; (9) learning from each other; and (10) providing equal access. (PK)
AnmerkungenSMEAC Information Reference Center, The Ohio State University, 1200 Chambers Rd., 3rd Floor, Columbus, OH 43212 ($1.00).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: