Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enConrad, Clifton F.; Wilson, Richard W.
InstitutionAssociation for the Study of Higher Education.; ERIC Clearinghouse on Higher Education, Washington, DC.
TitelAcademic Program Reviews. ERIC Digest.
Quelle(1986), (3 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Programs; Educational Quality; Evaluation Criteria; Evaluation Methods; Higher Education; Institutional Evaluation; Models; Program Evaluation; Self Evaluation (Groups)
AbstractThe heightened interest in college program review is traced to a widespread interest in improving educational quality and the need to respond creatively to financial constraints and external expectations for accountability. Current program reviews have also been designed to aid in decision making about resource reallocation and program discontinuance. Most academic program reviews draw on one or more of several formal evaluation models: goal-based, responsive, decision-making, or connoisseurship models. The underlying objective of quality is defined by four different perspectives: the reputational view, the resources view, the outcomes view, and the value-added view. Most institutions assess quality by adopting aspects of all four views. The continued existence and growth of program review processes suggest that the efforts are supported and that the results can be beneficial, but more systematic study of their effects is needed. (LB)
AnmerkungenERIC Clearinghouse on Higher Education, George Washington University, One Dupont Circle, Suite 630, Washington, DC 20036 (free with stamped, self-addressed envelope).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: