Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerryman, Joan; und weitere
TitelAccountability in the School Setting: Performance Evaluation of School Speech-Language Pathologists.
Quelle(1985), (5 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAccountability; Certification; Communication Disorders; Competency Based Education; Performance; Speech Therapy; Therapists; Georgia
AbstractThe paper presents results from Georgia's performance of speech-language pathologists (SLPs) on two measures of performance-based certification. The written Teacher Certification Test in Speech Language Pathology covers five broad areas: (1) fundamentals of speech and language, (2) speech and language disorders, (3) related handicapping conditions, (4) hearing impairment, and (5) program management/professional knowledge. Comparison of scores with masters and bachelor level SLPs is presented. The Speech Language Pathology Assessment Instrument (SPAI), used for on the job training, was completed for 81 SLPs from 1983-85. Masters and bachelor level comparisons are made along with comparisons of SLPs trained in Georgia with those trained in other states. The seven competency areas of the SPAI are listed. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: