Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionJohns Hopkins Univ., Baltimore, MD. Center for the Advancement of Academically Talented Youth.
TitelAcademic Talent, Volume 1, Numbers 1-4, Winter 1984-Fall 1985.
Quelle1 (1985) 1-4, (49 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Counseling Techniques; Creative Development; Educational Needs; Elementary Secondary Education; Gifted; Graduation Requirements; Parent Role; Program Descriptions; Summer Programs; Talent; Talent Identification; Textbooks
AbstractThree issues (1984-85) of the newsletter address issues related to gifted and talented education. Articles include a review of counseling aspects, a summary of a meta-analysis of educational acceleration, a report of a summer program for gifted and talented students by a participant, discussions of master teacher qualities, an examination of the value of assessment in educational planning for bright young students, an analysis of high school graduation requirements, pointers for young authors, an essay on the importance of information for creativity, a description of the University of Washington's Early Entrance Program, a discussion of watered-down school textbooks, an interview with educator Theodore Sizer, the need to revamp the high school's traditional structure, guidelines for parents on influencng their child's school to provide more challenging education to highly able students, and a summary of media strategies for the academically gifted. (CL)
AnmerkungenJohns Hopkins University, Center for the Advancement of Academically Talented Youth, Charles and 34th Streets, Baltimore, MD 21218.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: