Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRobinson, Virginia (Hrsg.)
InstitutionCouncil for Basic Education, Washington, DC.
TitelBasic Education.
Quelle29 (1984) 4, (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Aesthetic Education; Art Education; Art History; Core Curriculum; Educational Needs; Educational Objectives; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Federal Aid; Financial Support; Fine Arts; Institutional Characteristics; Multiple Intelligences; Nontraditional Education; Skill Development; Talent
AbstractThis issue of "Basic Education" is devoted to the arts in education as a concern that should be addressed in a time of new priorities for the curriculum. Five articles and a book review are included. The opening article, "The State of the Arts in Education: Envisioning Active Participation By All" (Virginia Robinson), emphasizes that the study of the arts is basic, and that instruction should include performance, art history, and aesthetics. The next two articles are "A Viewpoint on the Arts as Reinforcing the Basic Academic Skills of Students" (Thomas and Dennie P. Wolf), and "How Schools Have Lost Federal Arts Education Funds Since 1982.""The Specialized Arts Schools: Alternatives for the Talented" (Junius Eddy) describes characteristics of specialized arts schools as gleaned from a conference survey. "Rockefeller Fund Gives Tangible Rewards to Excellence in the Arts" is the title of the fifth article. In the final article, Virginia Robinson reviews Howard Gardner's book "Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences." (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: