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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A mail survey of 1,682 graduate students and 758 faculty in the Colleges of Natural Science, Engineering, and Pharmacy, and in the School of Nursing at the University of Texas at Austin was conducted during February 1983 to ascertain the characteristics of the science and technology libraries user population, the type and frequency of library use, and future library needs. A total of 732 surveys were returned (30% response rate). It was found that (1) the majority of students and faculty used the libraries at least one to three times per week; (2) the primary reasons for using the libraries were to obtain information for research and to check out books; and (3) over half of the faculty and almost two-thirds of the students obtained over 40% of the materials needed for their courses/research from the libraries. This publication describes survey methodology and results, with tables showing responses to each survey item. Other results reported are concerned with specific libraries used most often; recommendation of library acquisitions; amount and type of library use required of students; need for student instruction in library skills; and use of interlibrary loan services, library audiovisual media, and computer-based literature searching services. A sample questionnaire is also provided. (Author/ESR)
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Standortunabhängige Dienste
Lawrence, Barbara; und weitere: Library Use by Graduate Students and Faculty in Science and Technology Areas. RB-83-4. 1983.
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