Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMyer, Donna Foster (Hrsg.)
InstitutionBaptist Coll. at Charleston, SC.
TitelTeaching Core Courses with a Focus on Rural Health. An Instructor Resource Guide. Appendix to a Final Report on the Paraprofessional Rurally Oriented Family Home Health Training Program.
Quelle(1983), (103 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Development; Aging (Individuals); Allied Health Occupations Education; Anatomy; Associate Degrees; Biology; Classroom Techniques; Core Curriculum; English; Family Health; Group Dynamics; Guidelines; Health Personnel; Higher Education; Home Health Aides; Home Programs; Hygiene; Individual Development; Mathematics; Paraprofessional Personnel; Physiology; Program Implementation; Psychology; Resource Units; Rural Areas; Rural Education; Sociology; Teaching Methods
AbstractThis instructor's resource guide, one in a series of products from a project to develop an associate degree program for paraprofessional rural family health promoters, deals with teaching courses that focus on rural health. Discussed in the first section of the guide are the role of core courses in rural health promotional training and the production of focus guide materials for such training. The second half of the volume consists of focus guides for the following subject areas: biology (microbiology, anatomy, and physiology); introductory English; group dynamics; mathematics; the New Testament; psychology (human growth and development, adult development, and aging); and introductory sociology. Appended to the guide is an annotated list of other materials in the Family Home Health Training Program series. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: