Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRobinson, James T.; Tolman, Richard R.
InstitutionBiological Sciences Curriculum Study, Louisville, CO. Center for Educational Research and Evaluation.
TitelHuman Sciences Activity Characteristics and Reviewer Evaluation File, HSACRE. User's Guide for the Machine-Readable Data File.
Quelle(1981), (47 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Curriculum Evaluation; Curriculum Research; Databases; Elementary School Science; Elementary Secondary Education; Interdisciplinary Approach; Junior High School Students; Middle Schools; Program Evaluation; Research Methodology; Science Course Improvement Projects; Science Curriculum; Science Education; Secondary School Science
AbstractThe Biological Sciences Curriculum Study (BSCS) Human Sciences Project developed, produced, and field tested 13 interdisciplinary, non-traditional, non-text science curriculum modules for early adolescents, ages 11 to 14. The Codebook for Human Sciences Activity Characteristics on Reviewer Evaluation File--HSACRE (ED 211 384) contains 8 variables characterizing 623 activities or activity parts used in the field test of the program (1973-1976, 1977) in middle/junior high schools in the United States. The same file also contains 52 variables that present content and public reviewer's ratings of most of the activities. This user's guide presents the conceptual design and descriptions of four activity characteristic codes (major focus of the activity, type of knowledge required to do the activity, descriptive sources of the activity content, and what students were to do as the activity was studied). Variable names, variable labels, and coding format, are provided. (Author/JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: