Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcMeen, George R.
TitelEffects of Context, Retrieval Cues and Sequencing on Learning and Retention of Fact from Film.
Quelle(1981), (14 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdvance Organizers; Cognitive Processes; Context Clues; Higher Education; Instructional Films; Learning Processes; Retention (Psychology); Tables (Data)
AbstractTwo studies of meaningful learning in the utilization of educational film examined the effects of context, retrieval clues, and sequencing, using 39 students at a state university as subjects. Superordinate context statements in the form of verbal messages were inserted as advance organizers in experimental treatment versions of a film on pressure fields and fluid acceleration. Using a 2x2 factorial design for context-retrieval and sequencing variables, Experiment I measured one-day retention and Experiment II measured two-day retention. Findings indicated no significant main effects or interaction effects between the variables; however, it is suggested that the high degree of film content difficulty and unfamiliarity may have weakened possible positive effects of the advance organizers. Ten references are included. (Author/BK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: