Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenLaSalle, Donald P. (Hrsg.)
InstitutionTalcott Mountain Science Center, Avon, CT.; Connecticut State Dept. of Education, Hartford.
TitelEnergywatch: Designing Energy Education Into the Curriculum, Volume 2--Grades 7-12.
Quelle(1980), (289 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Conservation Education; Energy; Energy Conservation; Environmental Education; Instructional Materials; Interdisciplinary Approach; Mathematics Education; Physical Sciences; Science Education; Science Instruction; Secondary Education; Secondary School Science; Social Studies; Solar Radiation
AbstractPresented in this teacher's manual are more than 40 energy-related discussions and projects for use in conjunction with secondary school courses in mathematics, science, social studies, and language arts. Designed to help students discover ways to study and conserve energy, the activities also stress alternate energy sources and their applications. Lessons are organized under four categories: (1) energy conservation, (2) solar energy concepts, (3) solar energy applications, and (4) alternate energy sources. Typical among these activities are constructing a solar collector, debating offshore drilling proposals, tracking the sun by computer, and investigating the effects of thermal pollution. Included in the lesson plans are teacher background material, suggestions for lesson preparation, lists of related activities, student handouts, and step-by-step procedures for conducting the activities. (WB)
AnmerkungenDr. Sigmund Abeles, Connecticut State Dept. of Education, Box 2219, Hartford, CT 06115 (no price quoted).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: