Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inColbert, C. Dianne
TitelA Process for Identifying, Observing and Describing Classroom Teacher Behavior.
Quelle(1978), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Behavior Patterns; Classroom Observation Techniques; Classroom Research; Conventional Instruction; Critical Incidents Method; Elementary Secondary Education; Open Plan Schools; Research Reports; Student Teacher Relationship; Teacher Behavior; Teacher Effectiveness; Teacher Evaluation; Teacher Role; Teaching Skills
AbstractTo develop a comprehensive teacher observation instrument, 56 school practitioners submitted 200 critical incidents--descriptions and judgments of their observations of teacher-pupil interactions in the classroom. Five teacher roles emerged: instructional facilitator; instructional manager; instructional evaluator; instructional designer; and diagnostician. Because the instrument was designed to observe student-teacher interaction, it focused on the first two roles. The instrument recorded five context variables: time of day or week; subject matter; lesson type--introduction, review, or conclusion; size of instructional group; and teaching style--open plan vs. traditional classroom. A pilot study showed a distinct difference in teaching behavior patterns between open and traditional classrooms. (A sample data sheet for recording teacher behavior is appended.) (CP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: