Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNational Association for Retarded Citizens, Arlington, TX.
TitelClassroom Programming: What Should Be Taught? Book 2. The Parent/Professional Partnership.
Quelle(1977), (57 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCurriculum Design; Due Process; Educational Programs; Elementary Secondary Education; Identification; Individualized Programs; Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Parent Role; Public Schools; Residential Schools; Severe Mental Retardation; Student Placement
AbstractThe second of three books written for parents, professionals, and others involved in educating severely and profoundly retarded children offers detailed information regarding educational programing in the public schools. Two chapters on the public schools and one chapter on residential institutions contain sections which address the following topics: child find systems; evaluation, classification, and placement decisions; due process; modification of school services; setting life-long goals; curriculum; the individual educational plan; effective teaching methods; monitoring and recording student progress; basic components of a public school parent training program; placement, educational programing, professional staff, and parent involvement in residential institutions; and effects of the Education for All Handicapped Children Act on school programs within residential facilities. (SBH)
AnmerkungenNational Association for Retarded Citizens, 2709 Avenue E East, P.O. Box 6109, Arlington, Texas 76011
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: