Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeWitt, Dorinda D.; Wieters, Wade C.
TitelA Comparison of Self-Contained and Resource Room Programs by Per Capita Expenditures, Student Achievement, and District Size in South Carolina.
Quelle(1978), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Cost Effectiveness; Educational Methods; Elementary Education; Exceptional Child Research; Mental Retardation; Mild Mental Retardation; Program Effectiveness; Resource Room Programs; Special Classes
AbstractThe study compared two special education models, resource and self-contained, to investigate the effects of delivery systems on academic achievement of 170 educable mentally handicapped (EMH) students (8 to 12 years old) and to determine which of the two models is more cost effective. There was a significant effect of educational setting on the academic achievement gains in reading and arithmetic, and there appeared to be a difference between the relative costs per grade level gain in resource and self-contained programs. The resource room programs appeared to be more cost-effective for the education of EMH children. (Author/SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: