Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEddins, Diane D.
InstitutionPittsburgh Univ., PA.
TitelA Longitudinal Analysis of the Performance of "High Risk" Students.
Quelle(1978), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Attrition (Research Studies); College Students; Dropouts; Graduation; High Risk Students; Higher Education; Longitudinal Studies; Nontraditional Students; Student Attrition; Success
AbstractA nine-year summary of the academic performance of "high-risk" students at the University of Pittsburgh is presented. The subjects investigated were 1,770 students who entered the University-Community Educational Programs (U-CEP) from 1968 to 1976. The report focused on the following areas: student academic backgrounds; student first-year performance; student attrition rates; and student graduation rates. Comparisons were made between U-CEP students and regular admits. The results showed that given the opportunity and adequate support, the "high-risk" student can succeed, although at a lower rate than the regular-admit student. (Author/SPG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: