Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHedges, Larry V.; Majer, Kenneth
InstitutionCalifornia Univ., La Jolla.
TitelA Longitudinal Comparative Study of a Process Oriented Tutorial Program. OASIS Research Report No. 5.
Quelle(1976), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Comparative Analysis; Dropout Rate; Higher Education; Remedial Programs; Tutorial Programs; Tutoring
AbstractThe grade-point average (GPA) of Educational Opportunity Program (EOP) freshmen who received tutoring through the OASIS Provosts' Tutorial Fellowship Program and EOP freshmen who did not receive such tutoring were compared at the University of California, San Diego. A one-way analysis of covariance using high school GPA, Scholastic Aptitude Test (SAT) mathematics score, and SAT verbal score as covariates revealed significantly higher adjusted grades for the tutored group in each of three replications over a period of three years. These students were also tracked through their sophomore year and, in two of three replications, the students who were tutored as freshmen also had significantly lower sophomore year attrition than the students who were untutored as freshmen. (Author)
AnmerkungenUniversity of California, Office of Academic Support and Information Services, P.O. Box 109, La Jolla, California 92037
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: