Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRollins, Sidney P. (Hrsg.)
InstitutionRhode Island Coll., Providence.
TitelTeacher Negotiations and Solutions to Impasse.
Quelle(1975), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArbitration; Collective Bargaining; Elementary Secondary Education; Labor Legislation; Labor Problems; Negotiation Impasses; State Legislation; Teacher Militancy; Teacher Strikes; Teachers; Rhode Island
AbstractThis document contains edited presentations given during a conference on teacher negotiations and solutions to impasse in Rhode Island. The principal speakers were Henry J. Nardone, chairman of the Elementary and Secondary Education Sub-Committee of the Board of Regents; Julius C. Michaelson, Attorney General for Rhode Island; and Dr. Peter Feuille, Assistant Professor of Organization and Human Resources at the State University of New York at Buffalo. Nardone discussed the Regents' ideas on impasse resolution, Michaelson discussed the current state legislation concerning teacher strikes and argued for the advantages of binding arbitration over strikes, and Dr. Feuille discussed a number of negotiation impasse resolution alternatives that are in use outside of Rhode Island. (IRT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: