Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKane, Michael T.; Moloney, James M.
TitelThe Effect of SSM Grading on Reliability When Residual Items Have No Discriminating Power.
Quelle(1974), (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterFeedback; Guessing (Tests); Multiple Choice Tests; Response Style (Tests); Scoring Formulas; Statistical Analysis; Test Reliability
AbstractGilman and Ferry have shown that when the student's score on a multiple choice test is the total number of responses necessary to get all items correct, substantial increases in reliability can occur. In contrast, similar procedures giving partial credit on multiple choice items have resulted in relatively small gains in reliability. The analysis in this paper provides a possible explanation for this discrepancy. The reliability for SSM (self-scoring method) grading is compared to the reliability for conventional 0-1 grading by postulating a model for the conditional distributions of a correct response on the n-th try for an item, given an incorrect response on the first try. The results imply that for SSM grading, distractors should have different levels of attractiveness rather than being equally attractive. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: