Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlouin, Virginia; und weitere
InstitutionChelmsford Public Schools, MA.
TitelArea Studies: China.
Quelle(1972), (62 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArea Studies; Asian Studies; Case Studies; Chinese Culture; Course Evaluation; Course Objectives; Cultural Awareness; Curriculum Guides; Elementary Education; Group Activities; Inquiry; Interdisciplinary Approach; Resource Materials; Teaching Methods
AbstractThe guide outlines a course of study for elementary students on the history, geography, language, and general culture of China. Course objectives are to identify the major mountains, the major cities, and the types of climate affecting each region of China; locate and record on a time line the important events in the development of Chinese civilization and the major Chinese contributions to civilization; and compare a school day in the life of a Chinese student with that of an American student showing evidence of socialization by the educators of Chinese students. Suggested teaching strategies include questioning techniques, small and large group discussions, multi-media happenings, group reports, debates, and writing dramatic skits. The guide is comprised of the following five units: 1) Introduction; 2) Geographic Phase; 3) Historic Phase; 4) Humanistic Phase; 5) Culmination. Objectives, resources, and teaching strategies are provided for each unit. The appendix, comprising half of the guide, contains games, maps, sample guide questions for films, a dramatic skit depicting a Chinese school, readings, and a multiple choice test. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: