Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHatfield, Larry L.
InstitutionERIC Clearinghouse for Science, Mathematics, and Environmental Education, Columbus, OH.
TitelComputer-Extended Problem Solving and Enquiry, II. The Use of Computers in Mathematics Education Resource Series. Revised Edition.
Quelle(1973), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Mathematics; Computer Assisted Instruction; Computer Oriented Programs; Computers; Curriculum; Mathematics Education; Problem Solving; Research Reviews (Publications); Secondary School Mathematics
AbstractThe second in a series of four papers on computer use in mathematics education, this paper reviews some of the pedagogical rationales and research evidence related to the use of computers as a problem-solving tool in mathematics classes. A discussion on philosophies and objectives, effects of computer programming on mathematics achievement, motivation and attitudes, and influence on problem-solving ability are included. For other papers in this series, see SE 016 289 through SE 016 292. (Author/DT)
AnmerkungenOhio State University, Center for Science and Mathematics Education, 244 Arps Hall, Columbus, Ohio 43210 ($1.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: