Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeiner, Lawrence H.
TitelSpecial Education for Normal Kindergarten Children with Subtle Developmental Learning Delays.
Quelle, (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChild Development; Diagnostic Teaching; Emotional Development; Guidance; Individualized Instruction; Intelligence; Interdisciplinary Approach; Kindergarten Children; Language Acquisition; Learning Problems; Low Achievement; Perceptual Development; Preschool Children; Readiness; Remedial Programs; Screening Tests; Social Development; Special Education; Metropolitan Readiness Tests
AbstractKindergarten age children were screened at pre-registration through extensive diagnostic procedures for placement in a class designed for normal children with developmental delays staffed by a Special Education teacher and language therapist. Instruction was prescriptive and individualized. Of the twelve children who were high risk failures at the onset, eight improved to low risk failures at the conclusion with statistical significance. It was concluded that Special Education is valuable for non-handicapped children with developmental learning problems. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: