Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionNew York Friends Group, Inc., New York. Center for War/Peace Studies.
TitelWar/Peace Report. What Should Kids Be Taught About Peace and War? Volume 11, Number 1.
Quelle(1971), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAffective Objectives; Conflict; Conflict Resolution; Curriculum Development; Disarmament; Educational Trends; Futures (of Society); Government Role; Humanism; International Education; International Relations; Nationalism; Newsletters; Peace; Social Studies; Social Values; Student Attitudes; Values Education; Violence; War; World Affairs
AbstractThis article is reprinted from a monthly publication of fact and opinion on progress toward a world of peace with justice. The feature article presents a dialogue among educators who have been designing strategies for war/peace studies. Speaking on the topic in the title were: James Becker, director of Foreign Policy Association's School Service Program; Robert Freeman, director of Diablo Valley Education Project in California; William Nesbitt, director of Studies in International Conflict project; Betty Reardon, director of World Law Fund's School Program; and president of Bank Street College of Education, John Niemeyer, as moderator. Discussion gives some sharp insights into: 1) student attitudes on wars: inevitable and necessary; 2) problems in developing curriculum on war/peace; 3) world order and alternatives to the tradition of nation-state organization; 4) role of the school as an agent of change; 5) school community relationship; 6) values; 7) conflict resolution; 8) individual psychology; and 9) future history. The newsletter is available by subscription. (Author/JSB)
AnmerkungenCenter for War Peace Studies, 218 East 18th Street, New York, New York 10003 ($5.00; United States Student Rate, $3.50; Single Copies, $.60)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: