Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDoerr, J. Joseph
InstitutionMissouri Univ., Kansas City.
TitelIndividualized Vocational Guidance: A New Look. Final Report.
Quelle(1970), (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAptitude Tests; Career Guidance; Career Planning; Classification; Discriminant Analysis; Secondary School Curriculum; Secondary School Students; Vocational Aptitude; Vocational Education; Vocational Interests
AbstractThis study was conducted to evaluate the usefulness of discriminant analysis in classifying vocational and technical curricular groups in a single secondary school setting. The researchers compared scores on the Dailey Vocational Test and the Minnesota Vocational Interest Inventory in terms of the selection of vocational and technical courses by 585 Grade 11 and 12 students in Kansas City, Missouri. After finding a statistically significant difference between vocational groups, the study concluded that discriminant analysis can be valuable in classifying students with aptitude and interest variables. (BH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: