Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEvans, David
InstitutionMassachusetts Univ., Amherst. School of Education.
TitelInternational Education From a New Quantitative Perspective.
Quelle(1970), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Competitive Selection; Conferences; Curriculum Evaluation; Developing Nations; Educational Change; Educational Improvement; Educational Innovation; Educational Planning; Educational Policy; International Education; Item Sampling
AbstractEducational testing and measurement on an international basis is viewed from the new quantitative perspective provided by the Comprehensive Achievement Monitoring (CAM) method. The technique of longitudinal testing through item sampling employed in CAM is seen as being of significant value in formulating a systematic measure of achievement across national boundaries. Some specific applications of the principles embodied in CAM to the international educational situation are discussed. These include student selection, curriculum and program evaluation, and system monitoring and quality control. These applications are seen as particularly beneficial to developing countries which are attempting educational development and reform. (PR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: