Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTorrance, E. Paul
InstitutionGeorgia Univ., Athens. Research and Development Center in Educational Stimulation.
TitelA Three-Year Study of the Influence of a Creative-Aesthetic Approach to School Readiness and Beginning Reading and Arithmetic on Creative Development.
[Report No.: RP-21
Quelle(1969), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Creative Development; Creative Teaching; Creative Thinking; Creativity Research; Kindergarten Children; Preschool Education; Readiness; Reading; School Readiness; Teaching Methods
AbstractA creative-aesthetic approach to school readiness and beginning reading and arithmetic, as formulated by Fortson, was used with 24 kindergarten children. Two control groups included 39 children. Two replications of the study were made, each having two experimental groups. Experimentals scored signifcantly higher on tests of creative thinking, problem solving, and originality. Fluency, flexibility, and originality were consistantly high, around the 5th grade levels, in the study and its replications; elaboration fluctuated somewhat. (Author/JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: