Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBereiter, Carl; und weitere
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Inst. of Research for Exceptional Children.; Ontario Inst. for Studies in Education, Toronto.
TitelCurriculum Development and Evaluation: Research and Development Program on Preschool Disadvantaged Children. Final Report. (Volume II of III Volumes).
Quelle(1969), (139 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Auditory Discrimination; Compensatory Education; Curriculum Design; Curriculum Development; Disadvantaged; Exceptional Child Research; Experimental Programs; Followup Studies; Intelligence Quotient; Kindergarten; Language Programs; Mathematical Models; Mathematics Curriculum; Preschool Children; Preschool Education; Reading Programs; Verbal Learning; Stanford Binet Intelligence Scale
AbstractSeven studies were undertaken to further extend the development and testing of an academically-oriented preschool program for disadvantaged children. The studies investigated (1) Curricula Development and Testing in Bereiter-Engelmann Program, (2) Dual Kindergarten, (3) Follow-Up Data on the Achievement of Disadvantaged Children Who Participated in an Academically-Oriented Preschool Program, (4) Achievement Components of Stanford-Binet Performance, (5) A Model for the Interpretation of IQ Changes, (6) Verbal and Nonverbal Factors in Cultural Deprivation: Evidence from Children with Sensory Handicaps, and (7) The Performance of Advantaged and Disadvantaged Preschool Children on Tests of Sound Pattern and Speech Sound Auditory Discrimination. The hypothesis, procedure, population, method, and results are recorded for each study. Appendixes include a test on part-whole relationships, criterion tests, an achievement test, and sound pattern and speech sound discrimination tests. (DO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: