Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPool, Lydia B.
TitelPROGRESS 13 In Action.
Quelle(1969), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Corrective Reading; Inservice Teacher Education; Intermediate Grades; Reading Diagnosis; Reading Difficulty; Reading Programs; Remedial Reading; Rural Schools; School Districts
AbstractA description of an ESEA/Title III reading improvement project serving 10 rural school systems in central Georgia is presented. Four stages of development are discussed: inquiry, invention, demonstration, and adaptation. Inquiry involved determining the extent of reading disability among children in grades 4 through 7. Consultants conducted workshops and provided guidance in the establishment of a comprehensive, flexible, and individualistic reading program. Diagnostic testing and remedial and corrective instruction were demonstrated. Five staff members from the project returned to the classroom, adapting the corrective program to the regular school program. Evaluation of the project has revealed significant changes in the beahvior of teachers and other school personnel. (RT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: