Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionAmerican Friends Service Committee, Washington, DC.
Titel"The Right of Every Child": The Story of the Washington, D.C. Program of School Integration.
Quelle(1955), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Desegregation; Community Attitudes; Desegregation Methods; Faculty Integration; Parent Associations; Public Schools; School Desegregation; School Segregation; Student Placement; Teacher Integration; Urban Schools; District of Columbia
AbstractDescribed in this 1955 document is the initiation of school integration in the District of Columbia immediately following the 1954 Supreme Court school desegregation decision. The report presents information about the desegregation process in terms of pupil assignment and extent of interracial classes, teacher and administrator integration, parent teacher association integration, and the integrated experience. Also noted are the public opposition and the continuing existence of segregated schools. (NH)
AnmerkungenAmerican Friends Service Committee (Quakers), Community Relations Program, 104 C Street, N.E., Washington 2, D.C.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: