Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTomkins, Muriel W.
Titel"Sodom and Gomorrah were Lovers": The Case for Teaching the Bible in Canadian English Programs.
Quelle1 (1968) 1, S.53-7 (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAncient History; Biblical Literature; Curriculum Enrichment; Curriculum Problems; English Instruction; English Literature; Folk Culture; Language Styles; Legends; Literary Genres; Literary History; Mythology; Secondary School Curriculum; United States Literature
AbstractThe current neglect of the study of the Bible in Canadian high school English programs has deprived students of a rich cultural resource of language and literature. The Bible ought to be considered as an unrivaled collection of all types of literature, whose characters are frequently rooted in historical fact and whose themes have relevance today. The literary influence of the Bible, uniting such diverse figures as Milton and Hemingway, is also neglected, as well as its value as a stylistic guide to imagery, parallelism, and other rhetorical devices. Although many teachers believe that the Bible cannot be taught without offending someone, experience has indicated that, if it is treated as any other controversial literary work, few objections will be raised. (LH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: