Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLEWIS, CLAUDIA
TitelLITERATURE FOR YOUNG CHILDREN.
Quelle(1967), (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBibliotherapy; Book Reviews; Books; Childrens Literature; Preschool Children; Story Reading; Supplementary Reading Materials
AbstractTHE QUALITIES WHICH MAKE STORYBOOKS AND PICTURE BOOKS APPEALING TO PRESCHOOL CHILDREN AND THOSE WHICH HELP THEM UNDERSTAND AND MASTER THE USES OF LANGUAGE ARE DISCUSSED BRIEFLY. DIFFERENT TYPES OF BOOKS THAT APPEAL TO PRESCHOOL CHILDREN ARE PRESENTED--BOOKS THAT ENCOURAGE THE HEALTHY EXPRESSION OF EMOTIONS, BOOKS THAT ENABLE THEM TO PARTICIPATE, BOOKS THAT PRESENT THE CONFLICTS AND FEELINGS CHILDREN EXPERIENCE AS THEY GROW, BOOKS THAT CONFIRM FOR THEM DAILY EXPERIENCES AND THEIR KNOWLEDGE OF THINGS, AND BOOKS LOVED BY YOUNG CHILDREN FROM ALL SOCIOECONOMIC LEVELS. A SPECIAL TYPE OF BOOK IS ONE THE TEACHER MAKES FOR OR WITH HER CHILDREN ABOUT ONE OF THEIR OWN CLASSROOM EXPERIENCES. THIS EXPERIENCE HELPS CHILDREN UNDERSTAND WHAT A BOOK IS AND HOW IT IS MADE AND THAT WORDS RELATE TO PEOPLE AND EVENTS. BIBLIOGRAPHIC DATA FOR THE BOOKS DISCUSSED ARE PROVIDED. THIS PAPER WAS PRESENTED AT THE NATIONAL COUNCIL OF TEACHERS OF ENGLISH CONFERENCE (HONOLULU, NOVEMBER 23-25, 1967). (NS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: