Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Biddulph, James; Rolls, Luke; Durning, Aimee; Natale, Elena; Millar, Ellen |
---|---|
Titel | The University of Cambridge Primary School. Releasing the imagination of a new democratic education. |
Quelle | Aus: Kurz, Benedict (Hrsg.); Zenke, Christian Timo (Hrsg.): LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt (2023) S. 103-130
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Reihe | Impuls Laborschule. 12 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-7815-2597-9; 978-3-7815-6040-6 |
DOI | 10.25656/01:28362 10.35468/6040-06 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-283624 |
Schlagwörter | Forschung; Forschungsinstitution; Schule; Schulsystem; Schulalltag; Laborschule; Projektschule; Versuchsschule; Universitätsschule; Experiment; Demokratie; Internationale Zusammenarbeit; Partizipation; Hochschule; Interdisziplinarität; Kooperation; Vernetzung; Dewey, John; Europa; Großbritannien |
Abstract | In this chapter, the authors introduce the University of Cambridge Primary School (UCPS), the first University Training School in the United Kingdom. They explain the theoretical principles upon which our curriculum design, values and ethos are built and draw from practical implementation of democracy in education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2024/1 |