Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIshihara, Noriko; Chi, Julie C.
TitelAuthentic video in the beginning ESOL classroom: Using a full-length feature film for listening and speaking strategy practice.
QuelleIn: English teaching forum, 42 (2004) 1, S. 30-35Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0425-0656; 1559-663X
SchlagwörterFilm; Leistungsbeurteilung; Methodik; Anfangsunterricht; Spielfilm; Video; Sprechen; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Englischunterricht; Erwachsenenbildung; Authentizität
AbstractAs many teachers can attest, learners seem to become more motivated about language learning when video is involved, especially authentic video. Feature films attract learners' attention with dazzling Hollywood effects, and because they aren't designed for instructional purposes, they reflect authentic use of the target language. However, because of the authenticity of the language, teachers tend to limit their use of feature films to intermediate-to-advanced level classrooms. Some instructors prefer dealing with video clips, rather than an entire film. This is unfortunate because there are advantages to using a fulllength feature film for beginners. In the article, the authors discuss the theoretical grounds for using video material, describe their experiences teaching adult beginners listening and speaking strategies using the film "What About Bob?" and discuss assessment as well as anticipated problems, and possible solutions, associated with the use of feature films in the ESOL classroom. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English teaching forum" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: