Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlaser, Karen
TitelEnhancing the role of pragmatics in primary English teacher training.
QuelleIn: Glottodidactica, 45 (2018) 2, S. 119-131Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0072-4769
SchlagwörterGrundschule; Primarbereich; Lehrerausbildung; Pragmatik (Ling); Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Praxisbezug
AbstractTeaching EFL in primary school is no longer a novelty but firmly established in the education landscape throughout Europe and many countries worldwide. Primary English language teaching (PELT) is a unique branch to ELT insofar as it entails both the teaching of children and beginners. While PELT teacher educations largely agree that this concurrence of 'young plus beginning' requires a focus on vocabulary, speaking and listening, introduced and practiced through songs, games, stories, roleplaying and embodiment techniques such as Total Physical Response, pragmatic aspects often take a backseat in PELT teacher training and by extension in the PELT classroom, even though it has been established that pragmatics instruction is necessary and feasible on all proficiency levels, right from the beginning. This article discusses possible reasons for this omission and illustrates with authentic examples why pragmatics should play a bigger role in the training of primary English teachers. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Glottodidactica" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: